Головна » Файли » Мої файли |
19.01.2015, 16:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема. Міжнародний туризм та його види. Мета: Обладнання: політична карта світу, України, атласи, наочний матеріал: схеми «Види туризму», «Сім чудес України», контурна карта світу. 1. Що ви розумієте під словом «туризм»? 3. Мотивація навчальної діяльності «Пізнання країн світу прикрашає розум людини» 4. Вивчення нового матеріалу. А що означає термін «туризм»? Давайте спробуємо самі дати визначення цього поняття (відповіді учнів).
Здійснюється , як правило, через туристичні організації по туристичних маршрутах. Туризм є одним із найбільш ефективних засобів задоволення рекреаційних потреб населення, бо включає оздоровлення, пізнання, спілкування тощо. 2. Організаційні форми та види туризму.
3. Туристичні регіони світу. Туристичний регіон являє собою територіально – туристичну систему, яка об’єднує кілька туристичних районів, що мають свої специфічні особливості і об’єднані географічними, історичними, ресурсними факторами. За районуванням ЮНВТО виділяють 5 регіонів:
Завдання 2: на контурну карту нанести основні туристичні регіони світу. а) напрямки основних туристичних потоків; б) країни, в яких прибутки від туризму перевищують видатки на туризм; поясніть причини цього явища; в) країни, в яких видатки на туризм перевищують прибутки від туризму; поясніть причини цього явища.
Завдання 4. Проаналізуйте дані таблиць та визначте, які регіони світу є найбільш популярними серед туристів, які регіони отримують найбільші доходи від туристичного бізнесу. Поясніть, чому Європа посідає ключові позиції у міжнародному туризмі. Країни, які мають найбільші доходи від надання туристичних послуг іноземним туристам
Завдання 5. На контурній карті заштрихуйте 10 країн, які мають найбільші доходи від туризму однією штриховкою і 10 країн, які приймають найбільшу кількість туристів – іншою штриховкою. Зробіть висновок.
4. Сім природних чудес України. Розповідь вчителя. У 1997 році Україну затверджено дійсним членом Всесвітньої туристичної організації . Україна підписала двосторонні міжнародні угоди про розвиток туризму та співробітництво в галузях торгівлі, науки і технологій, культури, освіти, захисту навколишнього середовища. Україна володіє багатими культурно-історичними та національно-етнографічними ресурсами. Єдина схема туристичного районування в Україні не розроблена. На сьогодні в Україні можна виділити чотири туристичних регіони: Карпатський, Поліський, Дніпровський та Азово-Чорноморський, які поділяються на 35 туристичних районів. Запитання. Яке значення для економіки України має розвиток туризму? Розвиток туризму в Україні дозволить створити тисячі робочих місць, що має особливе значення з огляду на наслідки економічної кризи. Наразі в Україні туристична діяльність перебуває у стадії реформування та розвитку. У травні 2007 року стартувала Всеукраїнська акція «Сім чудес України», ініційована Миколою Томенком, в результаті якої із 100 претендентів, представлених регіональними оргкомітетами 21 серпня 2007 року були відібрані сім історико-культурних пам'яток України.
Завдання 6. На контурній карті України розмістити і прикріпити 7 туристичних об’єктів відповідно до їх місцезнаходження.
5. Закріплення нових знань та вмінь учнів (метод Бона - шість капелюхів мислення) На початку уроку кожен з вас «одягнув» капелюх того кольору, який вам сподобався. Відповідно до того кольору, який у вас капелюх, кожен учень зараз підсумує наш урок. Червоний капелюх пов'язаний з емоціями, інтуїцією, почуттями і передчуттями. Тут не треба нічого обгрунтовувати. Ваші почуття існують, і червоний капелюх дає можливість їх викласти. Жовтий колір наводить на думку про сонце та оптимізм. Під жовтим капелюхом ми намагаємося знайти чесноти і переваги пропозиції, перспективи та можливі виграші, виявити приховані ресурси.
Чорний колір нагадує про мантію судді і означає обережність. Чорний капелюх - це режим критики і оцінки, вона вказує на недоліки і ризики і говорить, чому щось може не вийти.
Зелений колір нагадує про рослини, зростання, енергію, життя. Зелений капелюх - це режим творчості, генерації ідей, нестандартних підходів та альтернативних точок зору.
Білий колір наводить на думку про папір. У цьому режимі ми зосереджені на тій інформації, якою володіємо або яка необхідна для прийняття рішення: тільки факти і цифри.
Синій капелюх. Використовується на початку обговорень, щоб поставити завдання мислення і вирішити, чого ми хочемо досягти в результаті. Це режим спостереження за самим процесом мислення і управління ним (формулювання цілей, підведення підсумків і т. п.) – синій капелюх «одягає» вчитель – скеровує сам процес уроку.
Завдання 7. Визначте позитивні та негативні наслідки розвитку туризму в будь-якій країні світу. 7. Оцінювання учнів. 8. Домашнє завдання. 2. На уроці інформатики підготувати мультимедійні презентації на тему «Туристичні об’єкти світу, України, Сумщини».
Матеріали до уроку Європейська асоціація туроператорів визначила список найпопулярніших серед туристів європейських країн. Рейтинг складався з різних номінацій, що з різних боків характеризують країни. Опитування проводилося серед туроператоров, чиї обсяги роботи обчислюються мільйонами туристів. У загальній номінації, де визначалася найцікавіша країна, поїздка до якої найприємніша і найцікавіша, перемогла Хорватія. За неї віддали свої голоси 23% опитаних учасників європейського ринку туристських послуг. На другому місці виявилася Чехія - 15%. Замкнула трійку Ісландія - 13% опитаних туроператорів. Як сказав Том Дженкінс, виконавчий директор Європейської асоціації туроператорів, "Хорватія посіла перший рядок рейтингу найпопулярніших країн, тому що вона стала дійсною європейською країною, не перейнявши недоліків членства в Євросоюзі. На Хорватію не поширюється дія європейського ПДВ, тому в порівнянні з найближчими конкурентами, такими як Італія і Греція, де туристична інфраструктура розвинута краще, у Хорватії можна встановлювати ціни нижче на 19%". Цілком природно, що Хорватія зайняла і перше місце в списку "Краще співвідношення ціна-якість". За неї віддали свої голоси 19% опитаних. Стільки ж експертів проголосували і за Іспанію. На третьому місці в цій категорії Чехія - 13%. А от найгіршим місцем по співвідношенню ціна-якість виявилася Великобританія. Невиправдано дорогою цю країну називають 57% європейських туроператорів. Однак, якщо ви їдете за гарними краэвидами, то Великобританію ніяк не обійти. Ця країна, на думку експертів, на другому місці за природною красою (26%). А перше місце у Швейцарії (38%). У Німеччині за свої гроші ви одержите найкращий у Європі сервіс. З цим згодні 32%. Якщо ви хочете провести романтичну відпустку, то їхати треба в Париж. Таку пораду дають 71% учасників європейського ринку. Саму мистецьку подорож можна здійснити по Італії, відвідавши Венецію і Рим (94%). Кращі нічні клуби Європи можна знайти в Лондоні (33%) і Барселоні (24%). Кращі міста для походу по магазинах: Лондон (35%), Париж (32%), Мілан (23%). Місце з найкращими дешевими ресторанами - це Прага (37%), а просто з найкращими - це, безумовно, Франція (58%). Кращий сімейний відпочинок надається в паризькому парку розваг Euro Disneyland (38%). А найбільш комфортабельний і цікавий спортивний відпочинок на свіжому повітрі можна знайти у Франції (45%). Найпопулярнішими серед туристів визначними пам'ятками були названі паризька Ейфелева вежа (50%), лондонське колесо огляду (29%) і римський Колізей (21%). 10 найбільш актуальних трендів світового туризму Проаналізувавши ряд авторитетних джерел (в тому числі матеріали Всесвітнього туристичного форуму - World Travel Monitor Forum), а також зробивши висновки з реалій туристичного ринку та його маркетингової складової, експерти виділили 10 ключових трендів, які й визначать майбутнє екологічного туризму та туризму в цілому, в тому числі й туризму в Україні. 1. У всьому світі зміщується сезонність і відбуваються істотні зрушення в загальній структурі попиту. Багато досвідчених туристів вибирають відпочинок не просто «влітку на пляжі» чи «взимку на лижах». Стереотип відпустки у літній час поступово ламається з кількох причин. Однією з причин зрушень сезонності є зміна посткризового свідомості: у людей з'явилося чітке розуміння, що життя проходить зараз і його не потрібно відкладати на потім, а крім роботи важливо звертати увагу на сім'ю, особистісний розвиток, здоров'я і фізичну форму. Наприклад, власники бізнесу, менеджери середньої та вищої ланки тепер готові подорожувати в бізнес-сезон (наприклад, восени). Ще одна причина - зміни в кліматі. Екстремальну спеку влітку краще перечекати вдома, а холодну зиму в теплій країні. Наприклад, цієї зими небувалою популярністю в українських туристів користувалася Шрі-Ланка, а 50% турпотоку на острові становили туристи з Європи. 2. З'явилися принципово нові види туризму - гастрономічний туризм, дегустаційні тури, дієтичні, шопінг-тури, тури-детокс, серф-тури (в які туристи відправляються тільки для того, щоб навчитися серфінгу) та інші. У структурі попиту відбувається зміщення пріоритету зі «стандартних» турів (наприклад, пляжного відпочинку) на користь екскурсій та спеціальних програм. Особливу популярність набувають екстремальні подорожі: на повітряній кулі, виживання в джунглях, експедиції в Арктику, на Камчатку, аж до подорожей у космос. Дослідницька компанія Tourism Control Intelligence зазначає, що вже найближчим часом Антарктида стане великим центром екотуризму - там будуть побудовані готелі, ресторани та інші об'єкти інфраструктури. Зростає популярність подієвого туризму - поїздки на пивний фестиваль, рок-концерт відомої групи, футбольний або тенісний матч. Особливо актуальний цей тренд в Україні, так як сума відвідування концерту всередині країни з хорошим місцем у залі або на стадіоні цілком порівнянна з поїздкою з тією ж метою, наприклад, до сусідньої Чехії чи Польщі, а вражень більше. 3. «Посткризовий» турист став більш вимогливим - як щодо матеріальних цінностей, так і власних вражень і потреб. Вкладаючи в поїздку мінімум коштів, він прагне отримати максимум сервісу і вражень. Це не означає, що люди тепер менше витрачають, вони стали уважнішими до своїх витрат. Туристи стали краще розбиратися у відпочинку і його можливостях, вони хочуть за ті ж гроші отримати більш якісний сервіс, комфортний відпочинок та насичену програму. Розташування готелю «100 метрів до пляжу» (на першій лінії) або горезвісного all inclusive - тепер явно не вистачає. Туристи прагнуть заздалегідь дізнатися, який на пляжі вхід у воду, якість піску або гальки, хто проводить анімацію, яка кухня і різноманітність блюд, оформлення номера, обслуговування і т.п. 4. Відбувається перерозподіл ваги туристичних напрямків - у всьому світі і в Україні. У нашій країні це багато в чому пов'язане з тим, що дуже сильні «турецькі» оператори і в зв'язку з цим, іншим гравцям «доводиться» робити акцент на інших напрямках - Іспанії, Греції, Хорватії і т.д. На перерозподіл також істотний вплив зробили форс-мажорні обставини, які відлякали туристів від деяких напрямів - напад акул в Єгипті, революції в ряді арабських країн, страйки і загроза дефолту в Греції. 5. Поїздки стали коротшими і частішими. Посткризова свідомість вплинула на формування «легких на підйом» туристів, які проводять вихідні в Європі або довгі вікенди в Азії (4-5 днів). 6. З'явився сегмент мандрівників, яким важливо отримати власні враження, досвід. Їм цікаво вже не стільки викласти фотографії в соцмережах або похвалитися серед колег, що, мовляв, я був у Сінгапурі або в іншій екзотичній країні. Для представників цього сегмента стало важливим не просто «поставити галочку» про факт відвідування, а дійсно отримати корисний досвід, переживання і власні враження від подорожі. Для цих людей важливі не п'ятизіркові готелі і готові тури, але автентичність, дотик до традицій іншої країни. Вони прагнуть зрозуміти і відчути іншу культуру, побут, готові жити навіть у хостелі, але при цьому не пошкодують грошей на якусь специфічну екскурсію або музей. 7. В Україні зростають потоки внутрішнього туризму - збільшилася кількість тих, хто вирушив або планує відпочивати в Криму, Карпатах, Одесі. У Карпатах, наприклад, зросла відвідуваність лижних курортів у Славському, Яремче, Тисовці та на Драгобраті. Крім того, з'явилося і розвивається напрям «ділового» туризму у великих містах, особливо Києві, Харкові, Донецьку та Дніпропетровську. Крім українців, що вважають за краще відпочивати в рідній країні, в Україну стали частіше приїжджати іноземні туристи - в основному, з Росії, Прибалтики, Європи. Приміром, згідно з опитуванням порталу SuperJob.ru, в Україну збирається близько 4% російських туристів, причому в самій країні інтерес до внутрішнього туризму впав з 29% до 20%. Найбільш популярні серед іноземців Київ, Львів, Одеса, Крим і зимові курорти Карпат. Середній термін перебування іноземних туристів в Україні - чотири дні, сума витрат в країні - близько $ 600. Що стосується типів турів, то західні мандрівники часто вибирають індивідуальні поїздки, або круїзи. Американські туристи воліють Західну Україну, а німці й інші європейці більше люблять Крим. 8. Оформився сегмент туристів, котрі самостійно влаштовують свою поїздку без покупки готового туру. Вони в змозі скласти маршрут, знайти і забронювати готелі, придбати квитки на транспорт, подбати про карти, їжу та вхідні квитки до різних пам'яток. Субтренд полягає в тому, що під цей сегмент зароджуються турагенства. Такі люди зазвичай дуже зайняті і готові заплатити комісію (зазвичай це невелика сума), щоб всю підготовчу та організаційну роботу зробили за них клієнт-менеджери. На відміну від замовлення туру, сформованого оператором, турист може істотно заощадити (до 500, а в деяких випадках і 1000 євро). 9. Соціальні мережі та мобільні технології голосно заявили про себе у туризмі. Як і в інших сегментах бізнесу, в туризмі спостерігається бурхливий розвиток цієї тенденції. Турист став мобільнішим, регулярно «серфить» в інтернеті зі свого смартфона і більшість з них зареєстровані в 1-2-5 соціальних мережах. Наприклад, за даними Mandala Research, 52% з 152 млн. дорослих американських туристів використовують соцмережі і генерують для економіки США $ 102,9 млрд. за рахунок внутрішнього туризму, у порівнянні з $ 69,5 млрд. від незареєстрованих користувачів. 10. З'явився специфічний сегмент «здорових і багатих». Для їх позначення в англомовному середовищі використовується абревіатура LOHAS (Lifestyles Of Health And Sustainability). Ці люди люблять екологічний туризм, екологічний туризм, піклуються, в першу чергу, про навколишнє середовище і готові навіть переплатити за «екологічний» відпочинок і послуги. Вони вибирають більш екологічні способи подорожей, що сприяють зниженню викидів СО2, адже світовий туризм, за оцінками експертів, дає 5%-ву частку сукупних викидів вуглекислого газу на планеті (40% з яких - авіаперевезення, 32% - автоперевезення). Представник сегменту LOHAS прагне відпочити без шкідливої засмаги, любить усе свіже й натуральне (наприклад, у країнах, де широко поширені більш дешеві продукти з ГМО, вони виберуть більш дорогі, але природні), прагне уникати різних хімічних та інших добавок. Експерти світового ринку вважають, що це - преміальний сегмент найближчого майбутнього в туристичній галузі. Екотуризм поволі набуває популярності й обіцяє стати однією з найбільших галузей туристичної індустрії. Термін «екотуризм» включає будь-які види туризму і відпочинку, котрі не завдають шкоди довкіллю і навіть сприяють охороні природи. Крім того, розвиток екотуризму сприяє підвищенню еколого-просвітницького та загальнокультурного рівня і туристів, і місцевих мешканців.
Використані джерела
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 2018 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |